初次進場我是請爸爸挽著我進去,新郎Austin則是在步道的另一端等待

FILE073 

FILE074  

==>出場囉~

與我爸在白色的教堂門外等待開門的那一刻,動人的音樂響起,差一點我就要哭出來了(一哭下去大概就很難停了,絕不能哭,我腦袋馬上切換到一切搞笑的事情轉移注意力)

門打開的那一刻,我與爸爸先是與眾親友鞠躬行禮,隨著音樂緩緩的走向Austin

在靠近Austin的一步距離,爸爸將我的手交給他,我與Austin站在牧師的面前,牧師開始進行祈禱儀式

FILE077 

FILE080    

==>祈禱儀式

Let us pray

Our Heavenly father,

Austin and Irene are standing before us today about to make promises to each other and be joined in marriage.

We pray that you would make these moments in their lives into very sacred ones and grant that their marriage blessed and source of joy to both of them.

As you have shown what true love is, so also reveal love through Jesus your son.

In Christ’s name we pray. Amen

 

FILE084  

==>接著我倆彼此手拉著手看對方開始進行宣誓(一直盯著對方看還真是害羞)

Austin,

Do you take Irene to be your wife,

to have and to hold from this time forward ;

for better or for worse,

for rich or for poorer,

in sickness and health,

to love and to cherish,

for as long as you both shall live.

If so please answer "I DO"

 

Irene,

Do you take Irene to be your husband,

to have and to hold from this time forward ;

for better or for worse,

for rich or for poorer,

in sickness and health,

to love and to cherish,

for as long as you both shall live.

If so please answer "I DO"

接下來牧師拿著我的婚戒做了類似祈禱的動作後,將戒指交給Austin

FILE065  

==>我們的婚戒

Austin將戒指由我的指尖緩緩的套進,嘴邊念著I give you this ring as a symbol of my promise to you.

(真是可惡,居然套到底)

FILE089  

==>交換戒指

然後,牧師又做了同樣動作,將戒指交給我

我也是邊念著I give you this ring as a symbol of my promise to you.邊將戒指套進Austin手上

FILE092  

==>交換戒指

 

FILE096 

FILE097  

==>點燭儀式

我與Austin一人一隻點火棒,兩人同時點燃中間的燭臺,點完後後還要凝視蠟燭一陣子,象徵兩人合而為一

 

FILE100    

==>接下來就是祝福祈禱- 牧師將我們的手交疊,給予祝福

Let us pray, Heavenly father.

We pray for your blessing upon two people as they have made their vows in your presence.

Give them long life and happiness.

May the home they establish bring joy to them and be a blessing to the community in which they live.

We ask they may know you as the spirit of love the giver of life ; through Jesus Christ our Lord. Amen

FILE102  

==>牧師用手放我們頭上並宣告我們成婚

 

In the name of God,
now I pronounce you "husband" and "wife"

You may kiss your bride.

FILE101 

FILE106  

==>好浪漫的教堂

 

接下來就是親親啦~~~~

FILE104  

==>儀式的最後一段就是簽結婚證書

 

FILE109 

FILE111  

==>禮成後,我們在眾親友的掌聲中走出教堂

 

很幸運的,老天爺原諒我這個騎狗女孩,從下車後就開始大晴天,甚至在我們儀式時,出現了兩次超大彩虹

40IMG_1755  

==>海天一線的教堂在加上彩虹,真的幸福到令人感動!

arrow
arrow
    全站熱搜

    irenehou 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()